0 produktow - 0.00

Wymiana wyświetlacza czy kupno nowego telefonu?


xDodano 2017-01-20 10:52:08 przez Tomek


Sprzęty elektroniczne odgrywają w naszym życiu coraz większą rolę. Nie ma już dzisiaj chyba osoby, która nie korzystałaby z najnowszych osiągnięć technologicznych. Niosą one bowiem ogromne ułatwienia i sprawiają, że skomplikowane, czy niemożliwe wcześniej zadania, stają się proste i wykonywalne. Znakomitym przykładem są telefony komórkowe, które w ostatnich latach przeszły największą metamorfozę. Przestały to być jedynie urządzenia służące do podstawowego i szybkiego kontaktu (choć powszechność komórek i usprawnienie w komunikacji, jakie spowodowały, były krokiem milowym w porównaniu do wcześniejszych rozwiązań, takich jak budki telefoniczne, czy aparaty dostępne w urzędach pocztowych). Lwia część produkowanych dzisiaj telefonów posiada ekrany dotykowe, stanowiące najczęściej jedyną formę sterowania telefonem. Dlatego też kłopoty z tą częścią naszego sprzętu, wiążą się najczęściej z problemami z używaniem smartfona, czy w ogóle uniemożliwiają korzystanie z niego.

 

Telefony, a w zasadzie smartfony, to dzisiaj podręczne komputery, umożliwiające wykonywanie ogromnego zakresu zadań. Nie dziwi zatem, że każdy ceni swoją komórkę i posiada ją przy sobie przez cały czas. Częstotliwość używania wpływa jednak także na pojawiające się w jego wyniku awarie, najczęściej dotyczące wyświetlacza.

 

Jakie są najczęstsze awarie wyświetlacza?

Najpowszechniej występującym problemem jest pęknięcie ekranu. Z powodu zastosowania technologii dotykowej, wyświetlacz posiada delikatną konstrukcję i jest bardzo podatny na wszelkie uszkodzenia. Wystarczy zatem upadek, uderzenie o twardą powierzchnię, a czasem nawet przypadkowe przygniecenie. Na ekranie pojawiają się wówczas widoczne rysy, które często nie przeszkadzają w użytkowaniu, niemniej z czasem sytuacja będzie się zmieniała. Raz uszkodzony w ten sposób wyświetlacz jest jeszcze bardziej podatny na dalsze pęknięcia, co w efekcie może zakończyć się powolnym wykruszaniem części ekranu i brakiem możliwości korzystania z telefonu.

W trakcie użytkowania na wyświetlaczu pojawiać się mogą także tak zwane martwe piksele, będące efektem upadku lub uderzenia, albo, po prostu, zużywania się sprzętu. Początkowo są to nieznaczne, czarne kropeczki widoczne na ekranie, z czasem rozszerzają się one jednak na kolejne piksele i tym samym mogą przyczynić się do zupełnego wyłączenia ekranu. Nie wolno zatem bagatelizować tego zjawiska i zatroszczyć się o naprawę jak najszybciej.

Niekiedy pod powierzchnię ekranu może dostać się wilgoć. Może to być spowodowane wcześniejszymi uszkodzeniami i związaną z nimi nieszczelnością. Wyświetlacz taki należy wówczas wymienić jak najszybciej, ryzykujemy bowiem poważniejszym uszkodzeniem całego sprzętu.

 

Nie warto bagatelizować awarii.

Wiele osób bagatelizuje jednak swoje problemy z wyświetlaczem, co ostatecznie nie przynosi korzystnych efektów. Są oni bowiem przekonani, że skoro telefon wciąż działa, to nie ma sensu inwestować w niego więcej pieniędzy. Tymczasem większość napraw wyświetlacza mogłaby zostać wykonana przy minimalnym użyciu środków i nakładzie czasu. Argument znajdziemy na podstawie jednego z przykładów: zbita szybka, zaniesiona do naprawy od razu, nie kosztuje wiele i nie wymaga długiego serwisowania. Jeżeli jednak zignorujemy ten problem, wyświetlacz, jak wspomnieliśmy, może zacząć się wykruszać i tym samym uszkodzić znajdujące się pod nim części. Uszkodzony telefon jest bardziej podatny na kolejne awarie, dlatego nie warto odkładać naprawy na później, by stała się ona droższa.

 

Wymieniać czy kupić nowy?

Mnóstwo osób argumentuje, że wymiana wyświetlacza jest zupełnie nieopłacalna i dużo lepszym rozwiązaniem okaże się, w większości przypadków, kupno nowego telefonu. Ich zdaniem ceny komórek spadają z miesiąca na miesiąc, a tym samym może okazać się, że koszt naprawy naszego modelu może ostatecznie przekroczyć jego rzeczywistą wartość. Nie jest to jednak podejście ani korzystne dla klienta, ani zgodne z prawdą.  Przede wszystkim, jak wspomnieliśmy, większość awarii nie wiązałaby się z koniecznością słonej zapłaty za naprawę, gdyby były one dokonywane od razu, przy pierwszym problemie z wyświetlaczem. Takie serwisowanie nie wymagałoby użycia specjalnych przyrządów, ani sprowadzania drogich części zamiennych. Ciężko jest zatem przypuszczać, by przekroczyła ona faktyczną wartość telefonu. Oczywiście, większości takich napraw nie będziemy w stanie wykonać sami, na rynku istnieje jednak wiele serwisów, oferujących konkurencyjne ceny, dlatego ciężko uznać to za faktyczny problem.

Tłumaczenie, dotyczące spadających w kosmicznym tempie cen sprzętu i jego wartości, również bardzo ciężko jest obronić. W przypadku nowych modeli, niekoniecznie nawet tych z absolutnego topu jak marki Apple, czy Samsung, wartość utrzymuje się na stałym poziomie przez przynajmniej pełny rok, dopiero z czasem nieznacznie spadając. Duże spadki odnotować możemy jedynie w przypadku wprowadzania na rynek telefonów oferujących przełomowe rozwiązania i funkcje, co jednak zdarza się stosunkowo rzadko. Dlatego ciężko jest zgodzić się, by dwuletni, na przykład, telefon nadawał się już do wymiany i nie opłacało się w niego inwestować.

 

Nie rezygnuj ze swojego telefonu!

To wszystko sprawia, że w przypadku awarii wyświetlacza nie warto rezygnować od razu ze starego telefonu i udawać się do sklepu po zakup nowego. Naprawdę niedużo trzeba, by działał on poprawnie i spełniał swoje zadania przez długi czas. Pozbycie się telefonu z takiego powodu jest zwykłym marnotrawstwem i wiąże z niepotrzebnymi, dodatkowymi wydatkami, które możemy przeznaczyć na coś innego – na przykład osłonkę na nasz naprawiony wyświetlacz, by ten problem się już nie powtórzył.

 


Produkty
Alexandra Bridot
Alexandra Bridot
18:24 16 Sep 17
Fast and professional service. Friendly staff, plus they speak English. My phone is as good as new, thank you !
lukasz
lukasz
17:38 17 Aug 18
Laptop naprawiony szybko i w dobrej cenie. Polecam serwis. Inne serwisy krzyczały kosmiczne ceny a tutaj dobrze i w akceptowalnej cenie.
Konrad Kowalczyk
Konrad Kowalczyk
21:07 27 Jun 18
Wszystko jak należy. Szybka wymieniona na taką jaką chciałem:) Tylko dwa dni opóźnienia ale w pełni akceptowalne. Mocno polecam. Cena również bardzo dobra:)
Katarzyna Szymańska
Katarzyna Szymańska
09:01 08 Jun 18
Telefon przebył drogę w dwie strony kurierem (w cenie usługi). Błyskawiczna naprawa. Bardzo dobry kontakt z serwisem. Cena nie odstrasza :) Serdecznie polecam.
Baksiu
Baksiu
13:45 15 Mar 18
ta firma jest nie kometentna nie oddaja kasy za reklamacje nie opowiadaja na nic ludzi maja za nic czekam juz 3mc za zwrot szybki bo przyslali nie ta i maja problem z oddaniem pienidzy nie kupujcie nie warto pozdrawiam w dalszym ciagu jestem poszkodowany dostalem od tej firmy porysowana szybke odeslalaem i nie ma zwrotu kasy oszusci uwaga co zamawiacie
Zobacz wszystkie opinie